Suzan in Nieuw Zeeland

Bariloche: biken en hiken èn nog een allerlaatste keer op een ''caballo''!

Hallo,

De laatste ‘vakantie'-dagen zijn voor mij nu toch wel aangebroken...

Ik heb gelukkig een leuk en gezellig hostal in Bariloche gevonden. De eigenaresse bakt elke ochtend pannekoeken bij het ontbijt en ook tovert ze uit een broodbakmachineelke ochtend vers - ok, helaas wel wit -lekker brood. Na Torres del Paine heb ik eigenlijk alles gedaan wat ik wilde doen deze 3 maanden. Resteert een beetje relaxen, beetje evalueren, goede voornemens bedenken en onderwijl‘n beetje de omgeving bekijken. Bariloche ligt niet hoog, maar is omringd door meren en mooie bergjes met nog flink wat sneeuw erop.

Ik heb een dag een fiets gehuurd en de bij backpackers alom bekende 'Circuito Chico' gefietst. Prachtig uitzicht op ‘t Lago Nahuel Huapi, maar helaas is langs de route alles onderhand wel volgebouwd met bungalows, restaurants en hotels. Dus echt volledig in de natuur voelde ik me niet. Maar ach, mooie huizen kijken is ook leuk! ;-)

Vervolgens ben ik nog een dagje gaan wandelen in de bergen: vanuit een ski-dorp (Villa Catedral) op en neer naar de Refugio Frey. Ik wilde misschien nogeen paar dagen de bergen in, maar door recente sneeuwval ligt er overal nog zoveel sneeuw op de paden, dat dit wordt afgeraden door Club Andino Bariloche (=lokaleANWB voor wandelaars).

Morgen is mijn echt laatste (niet-reis-)dag en ‘t leek me wel zo toepasselijk om te gaan paardrijden: de eerste èn laatste activiteit in Zuid Amerika!

Het is een hele dag en behalve ruim 4 uur rijden is er ook een BBQ inbegrepen. Oh, maar dat mag ik niet zo noemen: er is een 'Asado' inbegrepen!! Zie de Engelse uitleg: http://en.wikipedia.org/wiki/Asado.

Haha, ik ben heel benieuwd wat ze voor mij als ‘vega' in petto hebben.... ;-)

Zie de foto's voor hiken, biken èn alvast één voorproefje wat er bij zo'n Asado zoal klaargemaakt wordt! http://cid-60f78a46908859bd.skydrive.live.com/self.aspx/Bariloche

Nog veel plezier met 't dikke pak sneeuw in Nederland en ‘t doen van de boodschappen voor ‘t komende lange kerstweekend...!

Groetjes,

Suzan Aantjes

Reacties

Reacties

Sharin

Laatste daagjes voor jou, het is echt snel gegaan, maar heb genoten van je leuke verhalen. Goede reis terug en zie je weer in N'koop!

Ellis

Hola!
wat een mooie foto''s zeg!
Zal wel weer wennen zijn hier in het koude kikkerlandje, geniet van je laatste dagen!!
Wij hebben sneeuw maar helaas geen ijs dus je hoeft
je niet te haasten!

Denise

Hallo Suzan, wat heb jij veel gedaan en gezien in die drie maanden! Ik heb genoten van je verhalen en je belevenissen. Goede reis terug naar huis!

groeten Denise

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!