Suzan in Nieuw Zeeland

El Calafate: Gletchers, mooie bergen en eventjes naar Chili om wat 'torens' te bekijken...

Hoi,

Even snel: over een paar uur vertrekken we naar het park 'Torres del Paine'.

Daar ga ik eerst paardrijden met... Anouk (kom ik voor de derde keer tegen; de eerste keer paardrijdend in Tupiza, zuid Bolivia!). Dan ga ik 5 dagen wandelen, steeds dichter naar de beroemde 'torens' toe. Deze hele dag bezig geweest om van alles te regelen van eten, refugio'stot slaapzak (huren).

Bij aankomst in El Calafate afgelopen vrijdagben ik meteen de volgende dag naar de gletcher 'Perito Moreno' geweest. De gewone bus genomen, zodat ik maximaal de tijd had t ding te bewonderen en grote en kleinere brokken er af te zien vallen. Heel gaaf. Dat maakt echt een herrie: lijkt wel onweer!

's Avonds meteen met de bus naar El Chaltén om 2 dagen te gaan wandelen in de bergen. Fantastisch mooi weer en ook helemaal geen wind, waardoor ik lekker lang pauze 'boven' kon houden.

Gisteravond zijn we met de bus aangekomen in Chili, Puerto Natales, een rit van 5,5 uur met een 'bekend-lastige' grensovergang. Lastig, want eten mag Chili niet binnen (alleen vers of helemaal niets werd ons niet duidelijk). De hele bus had dus bergen voedsel in de bus meegenomen en was hard aan het eten. Bij de grens lieten we natuurlijk 't eten achter in de bus en gingen met 'alle' bagage netjes in de rij staan. Afijn, sommige zaten wel even te zenuwen, maar uiteindelijk.... geen probleem, in de bus lag alles nog toen we terug kwamen... ;-) !

Zie voor foto's: http://cid-60f78a46908859bd.skydrive.live.com/self.aspx/El%20Calafate.

En tot over een week!

Groetjes,

Suzan

Reacties

Reacties

Sharin

He hallo, het schiet al op he, maar volgens mij vermaak je je prima en doe je alleen maar leuke dingen. Geniet er nog even van de laatste weken en tot op de baan :-)

Melanie

Wow die gletsjers! Gaaf hoor! Ziet er alleen ijskoud uit en dan lopen jullie in korte broek en zonnebril.. maf gezicht ;-)
Geniet nog even van de laatste weken, zal ik ook doen in jouw huissie :-)
Kus!

hermien

hoi suzan, geweldige verhalen schrijf je, wat zal je hoofd vol zitten met alles wat je onderweg meemaakt en tegenkomt.daar heb je haast weer vakantie voor nodig om alles te verwerken. de reis zit er weer bijna voor je op. ik wens je een goede terugvlucht en voor straks weer hartelijk welkom in nieuwkoop

Rebeca

Hola Suzan,

Has emprendido mucho durante estas vacaciones y el tiempo va pasando. Creo que tendrás mucho que contar. Estoy ansiosa por oír todo del viaje. Pronto regresas y te deseo un feliz viaje.
Calurosos saludos y hasta muy pronto.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!