Suzan in Nieuw Zeeland

Puerto Madryn: Zuidkaper walvissen, Zeeolifanten, Pinguïns, etc, etc!!

Hallo!

Had ik m'n hele verhaaltje getypt, opeens alles weg, baaaaal!! Effe snel nog een keer typen maar, want komende dagen weer een tijdje internet-loos.....

Afgelopen zondag ben ik in Buenos Aires nog naar de voetbalwedstrijd San Lorenzo - Boca wezen kijken. Echte spektakel en niet door het voetbal (ronduit slecht!), maar door de supporters: die gaan echt helemaal uit hun dak. Helaas weet ik niet hoe video's te laden (om de herrie te laten horen), maar wel wat foto's (zie link vorig verhaal).

Maandagmorgen met het vliegtuig naar Puerto Madryn gevlogen. Ene Gabriela zat naast me en nodigde me uit om in haar huis in P.M. te komen logeren. Super gaaf, na 2 maanden hostel eindelijk een gewoon huis (ok, geen wifi)! En..... goed voor m'n Spaans ;-) !!

Ook wel heel bijzonder om uitgenodigd te worden. Maar dat vond haar moeder (die ze later die dag belde) niet: 'wie weet wat een wildvreemde backpacker in je huis uitvreet...'

In 3 dagen (en met hulp van een gehuurde VW-Polo) veel van Peninsula Valdez en omgeving gezien. Zelfs nog een poging gewaagd om Orca's te zien, die hier het strand op komen om jonge zeehondjes te bemachtigen. Helaas, die ochtend hadden ze waarschijnlijk net geen honger (of zat ik op het verkeerde strand). Wel heel veel andere vogels, walvissen, etc gezien, zie foto's: http://cid-60f78a46908859bd.skydrive.live.com/self.aspx/Puerto%20Madryn.

Inmiddels ook wat Argentijnse gewoontes leren kennen, w.o. Mate thee geproefd. Yak, wat bitter en vies! Echter 't meest populairste drankje hier. Veel mensen (oa op kantoor van G.) hebben in de ene hand een ijzeren/stenen kopje met heet water en vol met losse theebladeren en in de andere hand een thermoskan heet water en lopen de hele dag van dit drappie te lurken! Geïntereseerd: http://www.mate-tee.com.

Vannochtend ben ik naar El Calafate gevlogen. Het is hier overdag heerlijk zonnig, maar nu s'avonds ijskoud (winterjassen weer). Morgen ga ik naar de gletcher: Perito Moreno, kijken hoeveel stukken ijs er die dag afvallen. 's Avond bus ik meteen maar door naar El Chaltén om een paar dagen in de bergen te gaan wandelen.

Zojuist een stukje echter Verkade chocolade letter op (van 3 Hollandse meiden, die over de post'lekkers' van thuis hebben gekregen). Dus voel ik me nu toch wel even in Sinterklaas -sferen ;-)

Allemaal een heel gezellig Pakjes avond/weekend!!!

Groetjes, Suzan

Reacties

Reacties

Rebeca

Me gusta recibir tus mensajes. Te escribo muy corto, porque tengo problemas con la computadora. Letras supremamente pequeñas que no puedo leer. No estás para resolver este problema. Te digo que estoy aterrada de lo tanto que haces. Que te invitaron a quedarte en casa no es algo raro en Latino América. La gente es muy hopitalaria. En todo caso me alegro que estés gozando y espero asi sigas.
Un caluroso saludo de una tierra donde no hace más que llover.
Calurosos saludos,
Rebeca

Jolande Sentse

Fantastisch, vooral die walvissen en zeehonden. Het zijn echt fantastische foto's. Sinterklaas hier is erg gezellig, maar wat jij allemaal beleeft spreekt ook wel tot de verbeelding. Geniet ervan.
Jolande

Herman

Hola Suzan,
Je kan zo als presentatrice in Globe Trekker. Ik wist niet dat achter jou als een ‘gewone’ projectmanager een onverschrokken ontdekkingsreizigster schuilging. Je mooie fotoreportages en verhalen bieden ook de thuisblijvers, denk ik, veel steun in deze ‘donkere dagen voor Kerst’. Veel plezier op het laatste rechte stuk!
Herman

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!