Suzan in Nieuw Zeeland

Kayaken, Copacobana en La Paz

Hallo allemaal,

Belangrijke dag vandaag: ik ben precies halverwege! Wat gaat de tijd snel.

Zit nu te genieten in Olivers Travel (soort van Irish Pub) in La Paz. Chelsea staat 1-0 voor tegen Man United (arme Sar). Net een Shepards pie achter de kiezen en even tijd voor een kort stukje.

Kayak tocht was fantastisch en gek genoeg door de taxirit heen en terug: dwars over de alti-plano. Uiteraard het kayaken en de eilanden waren heerlijk te doen en lekker relaxed (niet zoo toeristisch). Maar omvanuit een langzaam rijdende taxi te zien hoe de mensen daar leven (zwoegenop t land, de lemen huisjes, de naar school lopende kinderen) was toch wel het hoogtepunt! Zie de foto's hiervan op live.nl (nb: alles nu 'openbaar' gemaakt dus iedereen moet er nu bij kunnen!): http://cid-60f78a46908859bd.skydrive.live.com/self.aspx/Kayaken%20op%20Lake%20Titicana.

Copacabana, ook aan Lake Titicaca was een verademing vergeleken met Puno: klein, mooi dorpje en het ligt echt aan het water! Hier heb ik 2 dagen gewandeld: eerste dag via een peninsulatot vlakbij Isla del Sol en overgestoken met een roeiboot (!!). Uiteraard deels zelf geroeid, 't mannetje was al 67 jaar! Dan overnacht op heteiland, genoten van fantastisch uitzicht en zonsondergang (hoewel niet zo mooi als tijdens kayaktocht) en de volgende dag weer met de (motor)boot terug naar Copacobana.

Dezelfde dag nog vertrokken naar La Paz met een slome bus waardoor ik pas inhet donker aankwam in die stad. Toch gemakkelijk onderdak gevonden: eindelijk ook 's in een zgn 'party-hostal', adventure brewery hostal. Ja hoor, er is een brouwerij. Dus naast pannekoekenontbijt (zoveel je kan eten) elke dag een glas bier gratis (in mijn geval uiteraard een sprite!).

La Paz is 't voor mij nog niet helemaal,maar ik wil hiervandaan wel een paar tripjes doen voor ik naar Sucre ga. Sucre hoor ik is mooier, kleiner en schoner dan deze vallei aan smerige straatjes, auto's,winkels enidioot aantal markten). Echter eerst een lastig klusje te doen: een nieuw fotocamera kopen: oude op Isla del Sol kwijtgeraakt helaaaas!! (dus vandaar even geen foto's meer na het Kayaken)

Dus, nog 1,5 maand te gaan en met nog veel (ietwat vage) plannen: Noord-Chili of toch Noord-Argentinië, vliegen of (nacht)bussen, death road fietsenof toch maar niet.... maar ik GENIET en wil nog niet aan thuis denken!!!!!!!!!

Vanavond ga iketen met Dario, een Argentijn waar ik tijdens het ontbijteen tafeltje mee deelde. Hij is reisgids en kan me vast een hoop informatie geven....

Groetjes uit zonnig La Paz!

Reacties

Reacties

rjlacle@gmail.com

Hola Suzan,
Ya te había dicho que el país Bolivia no está conocido por su limpieza, pero si por su gente muy amable. Será Argentina o Chile. Países muy diferente el uno al otro. El tiempo lo dirá. Espero te sigas divirtiendo y sigo viajando junto a ti con tus cuentos.
Calurosos saludos,
Rebeca

Oesha

Etentje met Dario klinkt wel erg spannend :) !

Ingeborg

Ja, wat me wel opvalt is dat we na dat etentje met Dario helemaal niks meer te lezen hebben gekregen! Dus; I´m all ear, uuh...eye!!! XXX Ing.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!