Suzan in Nieuw Zeeland

Luieren in Cusco

Goedemiddag,

De afgelopen dagenheb ik heerlijk relaxeddoorgebracht in gezellig, toeristisch Cusco. Voor de warme zon moet jewel vroeg op pad, maar dat is voor mij geen probleem!

Cusco heeft veel meer te bieden dan Machu Picchu alleen en er zijn ook volop restaurantjes en café's om uren lang te hangen. Zondag bijvoorbeeld met de bus (in 1 uur) naar Pisac gereden. Pisac is één van de plaatsendie in de Sacred Valley liggen, die bezaait is met Inca-sites. In het dorpje was een drukke zondag's markt aan de gang, die ik dus snel ben ontvlucht. Maar voor de wandeling nog wel evenbij een bakkertje verse broodjes gekocht voor de kaas, die ik bij me had. Daarna in rustig tempo de berg op en de Inca-site bekeken. Zo tegen lunchtijd weer terug naar Cusco èn de Irish Pub - Paddy, voor een heerlijke Shepherds Pie en de wedstrijd Liverpool-Man. United. Errugg gezellig tussen voornamelijk Engelsen en Ieren; zeker toen tussende voornamelijkLiverpool fanstoch èènfan van Manchester United bleek te zitten die steeds luidruchtig-ongelukkiger werd... ;-)

's Avonds met Sue uit eten geweestin een Peruaans restaurant. Kon Sue eens Ginnypig (=Cavia, Peruaans lekkernij) uitproberen. Ik hield het bij Lasagne (uit de houtoven). Toetje: pannekoek met chocolade en vruchtjes, mmmm!

Maandag heb ik samen met Don (verblijft een maand in Cusco en werkt voor een stichting, die kinderen opvangt wanneer ze het weeshuis uitmoeten)nog aantal museums/kerken bezocht en daarna lekker gegeten bij Jack's, waar ze oa heerlijke salade's en wortelcake serveren!

Maar toen begon het bloed wel weer te kriebelen: lang genoeg rond gehangen hier. Ik draag nuelke avond zelfs mijn fleece wanten, omdat het er zo koud is. En het regent er nu echt elke middag na uurtje of 2/4!

Dus ik hebgisteravond maar de proef op de som genomen: nachtbus naar Arequipa, zo'n 10 uur zuid-westelijk van Cusco, maar veel belangrijker: zo'n 1000 meter lager. Dus zonnig, blauwe lucht en (ik hoop) geen regen!Bij Arequipa ligt Vulcano Misti (5800m) en Colca Canyon, die diepstecanyon van de wereld. Eén van de twee wil ik toch welop of in.......

De nachtbus viel me duserg mee. Om half 7 was ik in mijn hostal Sta Catalina en ik heb al 1 van de 3 Museo/Monasteria's bekeken die op mijn lijstje staan. Monastery Santa Teresa is een nog steeds actief klooster bewoond door 'Barefooted Carmelita's. Het hangt vol met kunst, maar laat ook goed zien hoe de dames daar al eeuwen wonen. Echt bijzonder leven: ze mochten vroeger dus niet buiten het klooster danwel andere mensen zien. En er werd ook niet gepraat. Op dit moment wonen er nog ruim 20 nonnen. Zojuist gelunchtmet een Hollands meisje uit mijn hostal, die hier 7 weken vrijwilligers werk voor een stichting aan het doen is.

Vanmiddag nog even uitzoeken bussen naar Bolivia en keuze maken uit mogelijke Colca Canyon trips: die Vulcano Misti gaat 'm niet worden: alleen maar 2-daagse trips en dat vind ik wat te ongezond om een berg van ruim 5800. meter op te lopen!

Foto's volgen nog, later... Maar nu eerst weer even de zon in....

Foto's van Salkantay Trek en Machu Picchu: https://cid-60f78a46908859bd.skydrive.live.com/self.aspx/Salkantay%20Trek%20%5E5Cusco%5EJ%20Peru%5E6

en

https://cid-60f78a46908859bd.skydrive.live.com/self.aspx/Machu%20Picchu

Groetjes,
Suzan

Reacties

Reacties

Celeste

Ha Suzan,

Wat heerlijk om dit moois allemaal mee te maken. Leuk om je verhalen te lezen en foto's te bekijken - je bent zeker een ervaring rijker, dit nemen ze je nooit meer af!
Veel plezier nog.

Groetjes,
Celeste

Anke

Tjee, wat ben jij een wereldreiziger.
En wat zie jij veel.
Geniet verder nog van alles wat je gaat zien.

Groetjes Anke

Jacqueline

Ha die Suzan,
Geweldig zeg al die verhalen en foto's. Je geniet er volop van zo te zien !! Blijf nog lekker doorgenieten, dan genieten wij ook mee.

Groetjes Jacq.

nwe bewoonster van je huis ;-)

Heey Suus! Zo, van al die bergen... krijg je wel kuiten zeg! Klinkt wel heel tof en je ontmoet veel mensen die ook rondreizen of werken, erg leuk en gezellig lijkt me. Je maakt hele leuke dingen mee daar, eerlijk gezegd gaat het heel gek worden als je straks 'mijn' huisje weer inpikt hahahah, want zo gaat het wel voelen hoor.
Tot volgende avontuur! xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!