Suzan in Nieuw Zeeland

Cusco & Machu Picchu

Hoi allemaal,

Bedankt voor al jullie lieve reacties! Zo leuk om te merken dat jullie 'meekijken'. Hier een kort verhaal ;-)

'k Ben gisteravond terug gekomen van een 5 daagse trektocht naar de Machu Picchu (voor de kenners, niet de befaamde Inca Trail, maar een supergaaf, veel leuker alternatief: de Salkantay Trek). Niet 3, maar 4 dagen lopen met op dag 2een pas over van 4680 meter hoogte. Op dag 5 's ochtends al om 3.30am opgestaan en de Machu Picchu berg opgelopen. Wauw, kippevel zo mooi (ook letterlijk want boven om ca. 6 uur was het nog best koud in de schaduw).Vooral de uitleg van onze gids helpt in besef dat die Inca's toen al erg slim waren..... !

Zie foto op deze site van 's ochtends vroeg terwijl de zon net over de bergen komt met nog maar weinig bezoekers....

Nu dus weer terug in Cusco.

Ik ben precies een maand op pad en heb het gevoel dat ik nog niet veel geluierd heb. Ga ik nu dus doen in dit heerlijk gezellige stadje met wel veel toeristen maar ookveel sfeer...!