Suzan in Nieuw Zeeland

Dagtocht hike & biken op de Cotopaxi (vulkaan even ten zuiden van Quito)

Zaterdag 10 oktober is het dan zover. De cotopaxi vulkaan op.

Ik heb gekozen voor de toeristische route en niet 't ding volledig oplopen/klimmen.

's ochtends op tijd met de jeeps naar halverwege de Cotopaxi: 4500 m! Daar vanaf de parkeerplaats 300 meter (maar, zou je denken) omhoog naar de refuge. Dan nog 200m om de gletcher aan te raken (of op te lopen in ons geval). Terug naar de refuge voor uitgebreide lunch.

Vanaf de parkeerplaats fietsen (nou ja, trappen is niet echt nodig)we vervolgens een flink eind naar beneden naar laguno Limpiopungo.

De klim ging eigenlijk erg goed: aangezien ik donderdagavond nog op 200m hoogte zat! Echter tijdens het fietsen over de onverharde weg kreeg ik een enorme hoofdpijn. Zelfs de Yacuzzi 's avonds bij de hostal Papa Gaya hielp me daar niet vanaf. Maar de volgende dag geen last meer en op weg naar Cuenca en Nationaal Parc 'Las Cajas'!

Zie foto's van Cotopaxi: https://cid-60f78a46908859bd.skydrive.live.com/self.aspx/Cotopaxi%20^5vulkaan%20in%20Ecuador^6/0910100249.jpg

Reacties

Reacties

Rebeca

Hola guapa,
Creo que te estás divirtiendo inmensamente. Me alegro y espero que lo pases mejor de lo que te habías imaginado. Cómo sigue con el idioma?
Muchos recuerdos
Rebeca

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!