Suzan in Nieuw Zeeland

Te voet naar het Amphitheater & kayaken in Coffee Bay

Alweer een week voorbij! Helaas al weer ver over de helft van mijn vakantie.

Gelukkig wel zo'n beetje al mijn doelen gehaald en kan ik er erg van genieten.

Vanuit Drakensbergen ben ik op advies van de gids waar we mee de cave wandeling gedaan hebben niet naar Durban, maar een eind zuidelijker naar de zgn. Wilderness Coast gereden. Deze ligt in de provincie Transkei. Zo'n beetje de enige plek waar je je in dit land nog echt in Afrika waant. Coffee bay is een klein plaatsje aan de Indische Oceaan waar je dus midden in 'Rural Africa' zit. Eigenlijk geen blanken meer gezien, behalve de eigenaren van de 4 hotel/hostels en 2 restaurants. Vanwege het mindere weer (bewolkt, regenachtig en veel wind) geen zin in surfen, maar de Umzumbe rivier op gekayakt en daar veel vogels gezien, mn: Kingfisher en Fish Aegle. Beide tijdens hun jacht naar vis. Heel relaxed zo op zo'n hele brede (ondiepe) rivier. Wel 3x gevraagd of er echt geen krokodillen in zitten, nee dus!

De overnachting in de grot in Noordelijk Drakensbergen was ook zo gaaf. Geen donkere, vochtige grot zoals je ze in België hebt, maar heel licht en open: net een podium met de wilderness als publiek... Wandeling viel niet mee: veel door prikkelbosjes heen waden en natuurlijk geen lange broek bij me. Aardig wat schrammen op benen en armen, maar ach dat trekt wel wer weg. Dag erna met 2 Hollanders nog een dagwandeling naar het Amphitheater gemaakt en veel foto's gemaakt onderweg van de mooie rotsformaties (amfitheater dus)

Op vrijdag vertrokken naar Coffee Bay. Vooralde rit erheen dwars doorTranskeien het contact met voornamelijk Zuid afrikanen in het dorp zelf, maakt dit op mij (ook weer) een onvergetelijke indruk. Onderweg diverse lifters mee genomen, waarondereen vrouw met 8 jarige dochter (nee, in de dorpjes is dit nietlevensgevaarlijk!!). Levensverhaal van haar en later van de gids waar ik mee kayak geven 2 uitersten weer: 3e vrouw, weduween samen met haar dochter HIV besmet door haar man èn dan een jonge kerel, wees vanaf 15, dienu 22 jaardruk bezig is een winkeltje te starten; voor hem geen alcohol en drugs, maar dankt God voor zijn geluk. Hij gaat oa wijnen snoep verkopen aan de gasten van het nabij gelegen hostel (ook nog in aanbouw).

Vandaag ben ik weer naar het noorden gereden: Warner Beach; weer even heerlijk bijkomen in grote mall (filmpje kijken, ijsjes eten).In dit hostel is zowaar wifi, dus probeer ik nu zoveel mogelijk foto's te laden. Maar helaas super-traag :(

Morgen reis ik verder naar het noorden: Imfolozi park. Wild spotten, daar krijg ik nog geen genoeg van! Dan rij ik zaterdag weer naar Durban terug, waar ik afgesproken heb met Arjan, op de heenweg in t vliegtuig ontmoet. Hij bezoekt een paar maanden zijn vrouw, die hier een jaar werkt als arts en heeft wel zin om een paar dagen samen te reizen...

Hier de link naar foto's nog van Klaserie...