Suzan in Nieuw Zeeland

Nelson

De regen tikt de hele avond flink hard op t dak van de keuken van Almond house backpackers. Ik ‘woon’ sinds maandag in Nelson even ten noorden van het centrum. Vandaag hadden ze door miscommunicatie m’n bed al aan ‘n andere reiziger gegeven voordat ik thuis kwam. Nu slaap ik vannacht in mn auto ipv in de ‘dorm’ met 5 anderen. Prima eigenlijk: wel de lusten (gebruik van keuken, huiskamer, wifi etc) maar niet de lasten (hoewel de bedden heerlijk slapen en er zowaar niet/nauwelijks gesnurkt wordt).

Vanmorgen belde ik om 8 uur en kon ik meteen bij de Chiropractor in Richmond terecht. Ik ben erg onder de indruk hoe snel en zonder echt iets heftigs te doen hij me heeft geholpen. Met een zogenoemde ‘activator’ die op een paar plekken tegen mn ruggewervel tikte, kon ik meteen mn been weer ‘normaal’ optillen en was die irritante pijn in mn rug ook zo goed als weg. Ga ik thuis toch ook maar s naar zo één ipv naar de Manueel. Volgens Corrian Poelsma - ik zag z’n visite kaartje pas na de behandeling, anders had ik t wel gevraagd - is in Nederland dit specialisme pas veel later ontstaan. In Nieuw Zeeland sinds 1910 en volg je eenzelfde soort studie als voor huisarts. Ook heel fijn dat ze blijkbaar speciaal voor toeristen ‘slotjes’ vrijhouden om ons meteen te kunnen helpen. Ben erg benieuwd of ik iets met de rekening kan bij mn zorgverzekering. Maar belangrijkste is dat ik weer fit ben!

Van wat ik aan steden tot nu toe in NZ heb gezien, vind ik Nelson t leukst. Hier zou ik wel willen wonen. Duidelijk dat ik niet de eerste ben die dat heeft bedacht, want er wonen (en werken) hier veel Europeanen. Goed weer, mooie (outdoor!)omgeving en een stad waar ze van alles aan faciliteiten hebben. Volgens Esther ook nog voldoende klein voor een actief ‘verenigings leven’.

Door het slechte weer was het volgens het bootpersoneel van de Wilsons Water taxi vandaag niet zo heel druk in Abel Tasman NP. Ik ben niet van boord gegaan, maar heb in ruim 3 uur het park vanaf zee van zuid tot noord en weer terug bewonderd. Gaaf, want ik mocht met een vrij ruwe zee toch bovenop het dak buiten. En zo gauw het weer ging regenen, kon ik schuilen op de overdekte achtersteven.

Gisteren heb ik de diverse culturele "sights" van Nelson bezocht. Ideaal met dit slechte weer. ‘s Avonds naar de bioscoop: The Post is hier net uitgekomen. En daarna eten in East St. een vegetarisch restaurant. Daarna was ik na 5 minuten fietsen weer thuis, Wonen in de stad is best leuk!

Woensdag ben ik nog eventjes bij Belia en Cor langs geweest: had daar spullen laten liggen. Maar door de aankomende regen was het niet verstandig nog een nacht te blijven: grote kans dat ik met mn auto niet meer weg zou kunnen komen!

Morgen naar de Marlborough Sounds. Een Duitse backpackster rijdt met me mee tot Havelock. Daar vandaan kan ze met de postboot mee varen naar een lodge. Ik heb op de Campermate-app in Linkwater een campground op een working farm gevonden die me wel leuk lijkt.

Maar in ieder geval dus vroeg op, want het is een uur rijden met vast nog wel wat te zien onderweg en de boot vertrekt om 9:30. Foto's volgen dus weer later. Mijn vakantie duurt inmiddels nog maar een week, ok ruim……

Gaat het al vriezen, ligt er al ijs ?!?

Foto's onder Links: 'n dagje Nelson, Abel Tasman, Op bezoek bij ... & The great taste cycle route.

Louis

Gave trip en leuk om je ervaringen te lezen. Geniet van je laatste (ruime) week!

Michel

Hoi Suzan, nog een (ruime) week! Ik hoorde iemand zeggen dat je er maandag weer zou zijn (bij het CIBG). Gelukkig niet dus (voor jou hè...., niet voor ons... ;-))
Geniet er nog even van!

Ella

Wat een mooie reis ! Veel plezier met het vervolg! Geen ijs voor zover ik weet :)

Oesha

Gaaf zeg Suzan. Veel plezier. Ik weet niet of het vriest in NL want ik ben zelf in Mauritius. Lekker warm hier:).

Hermien P

Geniet er nog van! We missen je inmiddels wel hoor! Duurt nu wel erg lang...:-)

Sandra

Ineens last gekregen van je rug? Gelukkig kunnen laten behandelen. Weer leuk om je belevenissen te lezen. Geniet nog de laatste week!

Marja

blijf nog maar even in NZ. Hier in Nieuwkoop helemaal geen ijs ! Maar wel 2.5 meter sneeuw in Italie !
Veel plezier nog. Groetjes Marja....en Johan, want Jan is een weekendje weg !

Hermien

Gezellig reisverslag weer Suzan. Wij hebben hier de open haard aan, ook gezellig hoor. De kou buiten valt mee, ik denk dat het hier niet echt winter wordt hoor. Maar goed, we hebben nog een paar maanden te gaan. Wij gaan ook de zon opzoeken binnenkort en lekker golfen. We boffen toch allemaal maar dat we dat kunnen doen he? Nog een fijne tijd daar en tot ziens in Nieuwkoop

Kiem

Wat gaat de tijd snel hé!
Sterkte met je rug.