Suzan in Nieuw Zeeland

Oud en nieuw in Wanaka

...en ik ben niet de enige.

Gelukkig kon ik nog een plekje bemachtigen op Lakeview camping, midden tussen een familie die zo’n 4 (of meer?) plaatsen bezet. Oma en opa, zoon, dochter brengen hier kerst en oud en nieuw door. Kleindochter met 2 kleintjes is voor de te verwachten feestgedruis van oudjaarsavond vertrokken en haar plek heb ik nu.

Wanaka is dus vol toeristen en kiwi's maar er is ook veel te beleven, zowel outdoor als indoor. Gisteravond naar de cinema geweest met in de pauze versgebakken chocolade koekjes. Morgen ga ik weer: de filmzaal heeft veel ruimte en staat vol met lounge banken vanwaar je met je eten op schoot je film kan bekijken. Nu eet ik bij "Francescas kitchen" een heerlijke boerenkool salade en gnocchi met gorgonzola, broccoli en prinsessebonen, mjum!

Woensdag en donderdag gecruist op de Doubtful sound, zie foto’s: https://photos.app.goo.gl/YOnTpJVIONTi5KWv2

Donderdag eind van de middag met enige vertraging vertrokken – na een stukje Kepler track gewandeld te hebben – richting Mossburn. Ligt in de middle of nowhere, alleen bij kiwi's mogelijk bekend als ‘deer capital’ (grootste werkgever daar is de 'deer industry' -> fokken van herten). Reden van de vertraging: lekke band. Het zat me niet mee: slecht mobiel bereik (10 km van Te Anau) en precies als ik met AA bel (onze ANWB) is mijn beltegoed op. Van 3-5 ben ik hier druk mee, inclusief wachten op de AA. Om 5 uur stopt zomaar* een auto met 3 kiwi’s die aanbieden de band te verwisselen. En ja hoor, de laatste moer zit nog niet vast en de AA arriveert.

* Wanneer me dit thuis overkomt, stopt er meestal vrij snel (en omdat ik mn hand omhoog houd) een auto met man erin, die t klusje klaart. Maar hier wilde ik 't persé via de juiste kanalen regelen.

Vrijdag via Queenstown naar Wanaka gereden. In Queenstown even genoten van de drukte en tegen adviezen in flink geshopt bij Macpac. Macpac is het merk van mijn grote rugzak. Nooit geweten dat t 'n Nieuw Zeelands merk was. Het is nog boxing day korting, dus kan t ook in de "outdoor capital" niet al te duur zijn, toch?!

Bij het verlaten van Queenstown pik ik een lifter op. Tracy komt uit Nottingham, UK en is sinds februari aan het reizen na op haar werk te zijn ontslagen. Ze heeft dit als haar kans gezien en wil tot haar 30e mbv werkvisa werken en reizen. Een klein uurtje, tot even na Cardrona rijdt ze met me mee. Daar is de komende 3 dagen een muziek festival waar ze aan de slag kan (matje en eten heeft ze bij zich). Onderweg passeren we de "Bra-Fence" wat een hilarisch gezicht is: 100’en bh’s hangen aan hekken, opgehangen door vele passerende toeristen.

Outdoor in Wanaka is er ook plenty. Vandaag heb ik Roys Peak (1578m)gewandeld. Met de fiets naar het beginpunt en vandaar in 2,5 uur omhoog gelopen. Veel zijn hardlopers, dus ik voel me met m'n stokken en 3 liter water (braaf op advies van de DOC) een beetje een sukkeltje. Morgen ga ik paardrijden en ’s avonds naar de film 'Breathe' en eten in cinema paradiso.

Alvast een gezellige jaarwisseling!

Groetjes, Suzan

Foto's stukje Kepler track: https://photos.app.goo.gl/ht10l2KufbwtapFl1

Foto's Queenstown & Wanaka: https://photos.app.goo.gl/jucrx73L5SzFmW5I2

Foto's Roy's peak wandeling: https://photos.app.goo.gl/glKLCJzjn9SxAjgp1

Reacties

Reacties

Rebeca

Leuk verhaal Susanne. Mooie jaarwisseling. Zal bijzonder zijn.

Sandra

Wat een avontuur, in de middle of nowhere met een lekke band?

Lijkt me leuke plek om oud en nieuw te vieren. Veel plezier en geniet ervan!

HermienP

Hai Suzan, klinkt goed allemaal zeg! Leuk om alles te lezen. Geniet van de jaarwisseling en de allerbeste wensen voor 2018!!

Anke

Je maakt heel wat mee, dat was te verwachten, maar is ook absoluut zo.
Jij ook een hele fijne jaarwisseling gewenst daar ver weg!
Groetjes Anke

Margret

Hoi Suus, ik geniet van je verhalen en vooral van je foto's, roept heel veel herinneringen op. Heb je nog last van zandvliegen ? Hopelijk valt dat mee. Bij jou is het al bijna zover..... 2018 je bent ons voor dit jaar. Ik wens je voor 2018 het allerbeste en nog heel veel plezier in Aotearoa', het land van de lange witte wolk ;-) X

Sonja

Suzan, jouw nieuwe jaar is al begonnen. ??De allerbeste wensen, gezondheid, geluk, en veel zonneschijn. ☀️En een mooi vervolg van je reis ??✈️

Ingrid

Leuk alle verhalen en foto's. Er is idd zoveel leuks te doen en moois daar dat je wel keuzes moet maken. Zie ook wel plekjes waar wij zijn geweest. Geniet er van en een mooi 2018!

Hester

Jij alvast een goed 2018! Wij moeten nog een paar uurtjes wachten!

Marja

De beste wensen voor 2018 ! Jij bent het nieuwe jaar al goed begonnen en ik weet zeker dat je mooie (en warme) nieuwjaarsduik hebt gedaan !

Mary-Ann

Gelukkig nieuwjaar! Jij maakt echt een fantastische reis, als ik de verhalen lees en de foto's bekijk. Geniet er nog van!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!