Suzan in Nieuw Zeeland

Weer thuis.... (sinds 7 december)

Na 8 dagen vakantie ging helaas m’n laptop kaduk. Was ik net zo goed bezig met m’n foto’s uitzoeken en blog bijhouden, zit ik na mijn vakantie met ruim 2000 foto’s opgescheept om uit te zoeken...

Korte terugblik en een selectie van mijn foto’s van de laatste 2 weken:

Gelukkig waren we met een leuke groep en hadden we een sociaal vaardige reisleider. Nodig, want het ging niet altijd zoals gepland. Door de vele regen waren er regelmatig ‘landslides’ waardoor wegen (deels) afgesloten waren en soms excursies niet mogelijk. De bus ging wel ’s stuk - waarschijnlijk geholpen door de staat van de wegen. Gelukkig waren er geen ongelukken, werd niemand ziek, zagen we de slang in de kamer van Jan en Trui pas nadat er in overnacht was en deed de spin in de badkamer bij Feikje en Paul geen vlieg kwaad.

De natuur was mooi, accommodaties bijzonder, veel vogels gespot – meer dan 50 soorten kolibries – en hoewel frequent in de regen heb ik regelmatig kunnen wandelen…

Vogelen is namelijk een vrij passief gebeuren en start ook nog ’s vrij vroeg op de dag. Tja en vòòr 5 uur ’s ochtends ben zelfs ik niet erg in beweging te krijgen. Kramp in m’n kuit zat eraan te komen, maar gelukkig werd t programma wat rustiger en konden ik en andere niet zo heel fanatieke vogelaars zelfstandig in de natuur de benen strekken.

Vandaag, 1e kerstdag zit ik opnieuw te genieten van (foto's van) Colombia. Echt een mooi land en zeker goed en veilig te bereizen. Volgende keer huur ik wel zelf een auto, en heb ik eerst flink m'n Spaansopgevijzeld. Aardige, lieve mensen maar geen woord Engels!