Suzan in Nieuw Zeeland

Villa de Leyva

Eergisteren vroeg op gestaan om met de bus naar de bus terminal aan de andere kant vd stad te komen. Ondanks alle mogelijke bussen die er in Bogotá rijden, moet ik het laatste stuk (ruim een kilometer) lopen. Taxi is natuurlijk mn eer te na

Cool
!

Omdat het een feestdag is vandaag, is het erg rustig en word ik van kastje naar de muur gestuurd voordat ik uiteindelijk een buscompany vind die me een ticket naar Villa de Leyva wil verkopen. Ik mag naast de bus chauffeur zitten (zodra hij mn camera had gespot).

En zovermaak ik me onderweg prima met het uitproberen van de diverse knoppen op mn nieuwe systeemcamera. Zie link van de ‘bus’ foto’s: https://plus.google.com/112038873783838360330/posts/j1EfdFgmNFv

Zou het bij ons kunnen: één rijstrook van de A10 elke zon- en feestdag afsluiten voor fietsers en wandelaars?

Van Villa de Leyva wordt beweerd dat t één van de mooiste koloniale dorpen in Colombia is. Witgeschilderde huisjes en straten belegd met ongelijke stenen maken t dorp inderdaad heel schattig, maar wel een beetje vermoeiend lopen.Om hetdorp een rustiek berglandschap. Uiteraard is als ik aankom het nog erg druk met dagjes mensen, maar de dagen erna is het heerlijk rustig. Het lijkt inderdaad alsof de tijd hier heeft stilgestaan. In 1572 gesticht door de Spanjaarden, gingen belangrijke Spaanse families graag naar Villa de Leyva om te ontspannen. Dat is nog goed te zien aan de vele mooie huizen in en vooral buiten het dorp.

Op het Plaza Mayor (grootste in Colombia) kom ik zowaar 2 Hollanders tegen die met Shoestring reizen en ik besluit om ipv richting de hangmatten in hun hotel (aan t Plaza!) te gaan logeren. De rest van de dag een beetje rondgehangen in het dorp: bussen maakt me lui.

Gisteren vroeg uit de veren en een rit te paard gemaakt langs o.a. het terracotta huis en de Pozos Azules (blue pools). Een aantal kunstmatige meren midden in een kleine woestenij. Het water heeft een blauwe kleur als gevolg van de zouten en mineralen uit de bodem. ’s Middags een stukje buiten het centrum van het dorp een echte Colombiaanse lunch op (-/- het vlees natuurlijk!). En vervolgens een flinke rondwandeling gemaakt langs o.a. Museum El Fosil. Hier liggen oa de versteende botten van een wezen dat 100 miljoenen jaren geleden heeft geleefd: de Kronosaurus boyacensis, een babytje van zo’n 9 meter. Zie foto’s: https://plus.google.com/112038873783838360330/posts/RbsztSrv3HD

Erg leuk om jullie reacties te lezen!

Groetjes, Suzan

Reacties

Reacties

Jolande

Hallo Suzanne, dat ziet er mooi uit. Geniet van het land en de mensen.

Pauline

Hoi Suzan,

Wat heerlijk om op deze manier een piepklein beetje met je mee te reizen!

Veel plezier nog!

Pauline

Esther

Ha Suzan,
Wat leuk dat je ons zo meeneemt! Geniet ervan en frank en ik zijn benieuwd naar de fotos's ????

Sharin

Leuk hoor je geniet volop zo te zien!

Rebeca

Paard rijden, bedenk ik me net, kun je fanastisch doen in de llanos van Villavicienso. Weet niet wat je allemaal wilt, maar geniet van MIJN prachtig land.

Rebeca

Blijf erbij Cartagena oud gedeelte en Villavicienio voor paardrijden en daarnaast de watervallen van buiten Bogota en Guatavita la vieja y la nueva. Een dorp de helemaal onder water is gezet en daarna een nieuwe gebouwd. \leuk om te praten met de mensen die dat hebben meegemaakt.

Sandra

Leuk om je verhalen te lezen, Suzan. En genoeg te doen zo te horen. Kijk uit naar je volgende verhaal.

hermien

wist niet dat je weer op reis bent. veel plezier en we leven met je mee via je verhalen.
groetjes Hermien

Jose

Haha. Wat leuk weer om mee te lezen op je verre reizen. Ga er heerlijk van genieten. Veel plezier en geniet ervan.

leny van den Belt

Wat een fantastische reis. Veel plezier.

Michel

Leuk hoor, vond die buschauffeur echt je camera's leuker dan jou? ;-)

charles

Strakke foto's hoor, je hebt je camera snel onder de knie :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!